На Вінниччині хочуть створити систему відеомоніторингу та добровільні пожежні команди

На Вінниччині хочуть створити систему відеомоніторингу та добровільні пожежні команди

Про це повідомили представники Вінницького Центру розвитку місцевого самоврядування (ЦРМС) вчора, 14 лютого, під час презентації пріоритетів децентралізації на 2018 рік.

Реформа децентралізації передбачає і зміну надання послуг у новоформатних громадх, зокрема це і не менш якісні послуги забезпечення безпеки життєдіяльності мешканців ОТГ.

Досвід функціонування Центру безпеки в громаді та як працюють добровільні пожежні дружини переймали у поляків.

  • До мільйона злотих коштує автомобіль і до мільйона – оснащення, – каже директор Вінницького Центру розвитку місцевого самоврядування Олег Левченко. – Якщо ми кажемо, що в кожній об’єднаній громаді треба створити пожежні частини, то це дуже дорого виходить. Треба створити й утримувати три зміни по сім осіб, побудувати центр і купити техніку на 14 мільйонів. Тому є кілька виходів – створення міжмуніципальних центрів, кооперація з державними, або створення добровільних дружин, які не є стаціонарними, а з’являються на момент надзвичайного випадку.
  • Зараз ми займаємося моделюванням таких речей, де можна замінити систему безпеки частково функцією відеонагляду, а десь частково – добровільними дружинами, – уточнює директор ЦРМС.

Це нова модель безпеки та реагування на кризові ситуації передбачає функціонування пожежної охорони та аварійно-рятувальної служби.

На Вінниччині у цьому році очікують на реалізація  пілотного проекту в двох об’єднаних громадах Бабчинській та Северинівській.

  • Принаймні в Державний фонд регіонального розвитку подана така заявка і з великою вірогідністю вона має бути підтримана, – уточнює пан Левченко. – Северинівській об’єднаній громаді польська сторона найближчим часом має передати вживаний, але робочий пожежний автомобіль. А фонд «Відродження» фінансує створення системи відеомоніторингу з 25 камер для двох населених пунктів.

Нагадаємо, що влітку минулого року в Жданівській ОТГ відкрили перший в області Центр безпеки громади.

За словами пана Левченка, така нова модель передбачатиме ефективніше функціонування системи безпеки в громадах.

  • Наймемо 6-9 осіб, які стежитимуть за порядком, матимуть автомобіль для виїзду на виклики, а також пожежну машину (або викликати її з району, якщо ще не мають пожежної автівки) і будуть охороняти громаду в онлайн-режимі.

Окупиться така система безпеки, за словами Олега Левченка, уже за рік.

  • Більшість об’єднаних громад, які хочуть створити Центри безпеки, передбачають кошти на купівлю й утримання пожежних машин, – каже радник з регіонального розвитку Вінницького ЦРМС Юрій Войціцький.  – Так Якушинецька об’єднана громада кожного року виділяє з свого бюджету 700 тисяч гривень на утримання місцевої пожежної команди.
  • Громади зацікавлені, щоб пожежна машина приїздила вчасно: не тоді, коли дим розвіяв рештки спаленої хати, а хоча б до 20-ти хвилин, – наголошує пан Войціцький.

Такі центри можуть бути створені для однієї громади, або ж для кількох, від цього і залежить фінансування, яке здійснюватиметься із місцевого бюджету громади. Однак експертна доцільність створення Центру безпеки громади (ЦБГ) лише для однієї ОТГ – кількість населення від 12-15 тисяч. Менша кількість населення – 5-6 тисяч – передбачає створення Пунктів безпеки громад.

Фахівці зі створення таких центрів відзначають, що утримання в тому числі з матеріально-технічною базою складатимуть мінімум 3-4 млн на рік.

ЦБГ мають розміщувати в окремій спеціалізованій будівлі з гаражними приміщенням, розрахованим як мінімум на два спеціалізованих автомобілі. Крім того, у приміщенні мають бути інші: для диспетчерів й системи зв’язку та оповіщення; кімната відпочинку та місце для чергової зміни; пост Нацполіції; приміщення для чергової зміни невідкладної чи швидкої медичної допомоги.

Особовий склад таких центрів залучатимуть не лише для гасіння пожеж, а й для допомоги при ДТП, очищенні доріг від снігових заметів, обрізці дерев, ліквідації аварій в наслідок надзвичайних ситуацій тощо.

Джерело: Вінницький інформаційний портал